جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
نیک جو

حوزه/در مراسم آغاز سال تحصیلی در مرکز استعدادهای درخشان شهید بهشتی ایلام، معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام با تأکید بر اهمیت فرهنگ دفاع مقدس و نقش آن در تاریخ انقلاب اسلامی، از دانش‌آموزان خواست تا با دقت بیشتری به شجاعت‌ها و دلاوری‌های رزمندگان و شهیدان توجه کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ایلام، محمد سبحان حسنی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام، در جشن آغاز سال تحصیلی در مرکز استعدادهای درخشان شهید بهشتی ایلام، با اشاره به اینکه دفاع مقدس به عنوان یک نقطه عطف در تاریخ انقلاب اسلامی شناخته می‌شود، بیان کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری لازم است که دانش‌آموزان به فرهنگ دفاع مقدس، شجاعت‌ها و دلاورمردی‌های رزمندگان، شهیدان و جانبازان توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی ادامه داد: روح شهدا همواره ناظر بر تلاش و علم‌آموزی دانش‌آموزان و رفتارهای تمامی اقشار جامعه است. علم و دانش به انسان این امکان را می‌دهد که با نگاهی عمیق‌تر به جهان بیکران پیرامون خود بنگرد و از طریق آموختن، مسائل مختلف را درک و فهم کند. مسیر آینده زندگی انسان به‌طور مستقیم از مسیر علم‌آموزی می‌گذرد.

معاون استاندار ایلام همچنین به آیات قرآن کریم اشاره کرد و گفت: خداوند متعال در قرآن به قلم و آنچه می‌نویسد قسم یاد می‌کند، که این خود نشان‌دهنده جایگاه والای علم و دانش در اسلام است. پیشینه تاریخی علم در ایران عزیز نیز در سطح جهانی شناخته شده و کارنامه درخشان ملت ایران در این زمینه گواهی بر این ادعاست.

حسنی در پایان تأکید کرد که با توجه به این ارزش‌ها، دانش‌آموزان باید با انگیزه و اشتیاق بیشتری به تحصیل و علم‌آموزی بپردازند تا بتوانند در آینده‌ای نزدیک، به عنوان نسل‌های آینده، به کشور و جامعه خود خدمت کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha